Araştırma sonucu ortaya çıktı: Bu renkteki araçlar daha hızlı değer kaybediyor

Araç Alırken Renk Seçimi Önemli Bir Faktör

Motor gücü, donanım seviyesi ya da marka gibi özellikler, araç alırken göz önünde bulundurulan faktörler arasında ilk sırada yer alırken, rengin de bu tercihlerde önemli bir rol oynadığı ortaya çıktı.

Bir araştırma, araçların ikinci elde değer kaybında rengin kritik bir faktör olduğunu gösterdi. Üç yıl sonunda, araçların ortalama olarak %31 oranında değer kaybettiği gözlemlenirken, bu oran araç türlerine göre değişkenlik gösteriyor. Binek otomobillerde bu oran %29,9, crossover SUV’larda %32,7 ve pick-up araçlarda ise %27,1 olarak belirlendi.

RENK SEÇİMİNE GÖRE DEĞER KAYBI

Araştırma, farklı segmentlerde hangi renklerin daha fazla değer kaybına neden olduğunu detaylı olarak inceledi. İşte, segmentlere göre en fazla değer kaybettiren renkler:

  • Binek Otomobillerde: Altın rengi, %37,9 ile en yüksek değer kaybına sahip. Bunu %33,8 ile yeşil ve %31,9 ile kahverengi takip ediyor.
  • Crossover SUV’larda: Siyah, %33,6 ile zirvede yer alırken, kahverengi %33,4 ve beyaz ise %33,2 ile hemen arkasında geliyor.
  • Pick-up Araçlarda: Kırmızı, %28,8 ile en fazla değer kaybına yol açan renk olarak öne çıkıyor. Bej %28,7, beyaz ise %28,3 ile dikkat çeken diğer renkler arasında yer alıyor.

UYGUN FİYATLI ARAÇLARDA DA RENGİN ETKİSİ

Araştırma, sadece lüks segment araçların değil, uygun fiyatlı modellerin de renk seçiminden olumsuz etkilendiğini ortaya koydu. Özellikle “likit” olarak bilinen ve kolayca satılabilen araçlarda bile yanlış renk tercihi, aracın ikinci elde büyük bir değer kaybı yaşamasına yol açabiliyor. Bu durum, alıcılar için önemli bir uyarı niteliği taşıyor.

UZMANLARDAN RENK SEÇİMİ İÇİN ÖNERİLER

Araştırmayı yürüten uzmanlar, ikinci el araç alım-satımında daha karlı bir satış yapmak isteyen tüketicilere önemli bir tavsiye veriyor: yalnızca aracın teknik özelliklerine ya da kilometresine odaklanmak yerine, renk seçiminin de alım-satım sürecinde belirleyici bir faktör olduğunu unutmayın. Özellikle altın, kahverengi ve siyah gibi renklerin ciddi değer kayıplarına yol açabileceğini belirten uzmanlar, bu renklerden kaçınılması gerektiğini vurguluyor.

Related Posts

Türk akademisyenden büyük başarı! Arılardan ilham aldı NATO’dan ödülü kaptı

AKSARAY / METİN KURT Dünyanın dört bir yanından 80’e yakın firmanın katıldığı ve savunma-güvenlik alanlarında çığır açan yenilikçi projelerin değerlendirildiği “NATO Innovation Hackathon 2025” yarışması kapsamında STRIKE isimli İHA modülü …

Çin elde ettiği Dünya ve Ay görüntülerini paylaştı

Çin Ulusal Uzay Ajansı (CNSA), “Tienvın-2” asteroit keşif aracıyla elde edilen Dünya’ya ve Ay’a ait görüntüleri yayınladı.

Elon Musk’a Tesla’dan bir darbe daha!

Avrupa’daki pazarı gittikçe düşen Tesla’nın iki ülkede daha satışları çakıldı.

D Tech Cloud, perakende sektöründe dijital dönüşümün nabzını tuttu

Yerli bulut teknolojisi şirketi D Tech Cloud, perakende sektörüne özel dijital dönüşüm çözümlerini, sektörün öncü markalarıyla buluşturduğu ‘Cloud Retail Summit’ etkinliğinde tanıttı. İstanbul Kemer Country Hotel Club’da düzenlenen buluşmaya; Getir, FLO Grup, Arzum, Koton, A101, Carrefour, Colins, Gloria Jeans, İpekyol, Madame Coco, Naf Naf ,Saruhan (Fakir) ve sektörün lider birçok markasının üst düzey yöneticileri ile strateji ve dijital dönüşüm ekipleri katıldı.

Binlerce PlayStation 5 tehlikede: Sıvı metal sorununun önü alınamıyor

Oyun dünyasının devlerinden PlayStation 5’in ilk serilerinde kullanılan sıvı metal soğutma sistemi, konsol sahipleri için giderek büyüyen bir problem haline geliyor. Özellikle konsolların dikey konumda kullanılması, sıvı metalin yerçekimi etkisiyle …

Google’ın yeni görsel üretim modeli Imagen 4 kullanıma açıldı

Yeni Imagen 4 Ultra yapay zeka modeli, daha hassas metin yönlendirmeleriyle çalışıyor ve firmanın iddiasına göre sıkıcı görsellerde büyük gelişme vaat ediyor.