WhatsApp kullanıcıları dikkat: Reklamlı dönem resmen başladı

WhatsApp Reklamları Kullanıcılarla Buluştu!

WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam gösterimini son güncellemeyle birlikte hayata geçirdi. Yeni sistemde, “Durum Reklamları” adı verilen özellik devreye girdi. Kullanıcılar artık durumlar arasında gezinirken sponsorlu içeriklerle karşılaşıyor. Reklamlar, üzerinde açıkça belirtilen “Reklam” etiketi sayesinde diğer içeriklerden kolayca ayırt edilebiliyor.

Başka bir yenilik ise “Öne Çıkan Kanallar” özelliği oldu. Artık bazı hesaplar “sponsorlu” ibaresiyle kanal sekmesinde daha üst sıralarda listeleniyor. Bu sayede markalar ve içerik üreticileri daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde ediyor.

Reklam deneyimini şeffaf hale getirmek amacıyla WhatsApp, “Reklam Etkinlik Raporu” adlı yeni bir özellik de kullanıcıların hizmetine sundu. Kullanıcılar, hangi reklamları ne zaman gördüklerini, hangi markaların reklam gösterdiğini detaylı bir şekilde inceleyebilecek. Ayrıca bu bilgiler ZIP dosyası olarak indirilebilecek ve isteyen kullanıcılar her ay otomatik rapor oluşturabilecek.

Kullanıcı Gizliliği Ön Planda

WhatsApp, reklamların sadece “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceğini vurgularken, özel mesajlar ve aramaların reklamlarla kesintiye uğramayacağını belirtti. Tüm birebir ve grup sohbetler de uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Hedefli reklamlar için sadece kullanıcıların şehir, ülke, uygulama dili, takip ettiği kanallar ve önceki reklam etkileşimleri gibi sınırlı bilgiler kullanılacak. Kullanıcılar, hesaplarını Meta’nın “Hesaplar Merkezi” ile eşleştirerek daha kişiselleştirilmiş reklam tercihlerini etkinleştirebilecek.

Belirli Kullanıcılara Açık

Yeni reklam özellikleri şu an için sadece belirli beta kullanıcılarıyla test ediliyor. WhatsApp, reklam sistemini aşamalı olarak tüm kullanıcılara sunmayı ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda geliştirmeyi planlıyor.

Related Posts

FC 26’nın ilk fragmanı geldi

Dünyanın en popüler futbol oyun serisinin yeni halkası EA Sports FC 26’nın ilk oynanış fragmanı yayımlandı. Yayınlanan videoyla birlikte, oyunun kapak yıldızları da netlik kazandı. Futbol dünyasının önemli isimleri Zlatan Ibrahimovic, Jamal Musiala …

Türk akademisyenden büyük başarı! Arılardan ilham aldı NATO’dan ödülü kaptı

AKSARAY / METİN KURT Dünyanın dört bir yanından 80’e yakın firmanın katıldığı ve savunma-güvenlik alanlarında çığır açan yenilikçi projelerin değerlendirildiği “NATO Innovation Hackathon 2025” yarışması kapsamında STRIKE isimli İHA modülü …

Çin elde ettiği Dünya ve Ay görüntülerini paylaştı

Çin Ulusal Uzay Ajansı (CNSA), “Tienvın-2” asteroit keşif aracıyla elde edilen Dünya’ya ve Ay’a ait görüntüleri yayınladı.

Elon Musk’a Tesla’dan bir darbe daha!

Avrupa’daki pazarı gittikçe düşen Tesla’nın iki ülkede daha satışları çakıldı.

D Tech Cloud, perakende sektöründe dijital dönüşümün nabzını tuttu

Yerli bulut teknolojisi şirketi D Tech Cloud, perakende sektörüne özel dijital dönüşüm çözümlerini, sektörün öncü markalarıyla buluşturduğu ‘Cloud Retail Summit’ etkinliğinde tanıttı. İstanbul Kemer Country Hotel Club’da düzenlenen buluşmaya; Getir, FLO Grup, Arzum, Koton, A101, Carrefour, Colins, Gloria Jeans, İpekyol, Madame Coco, Naf Naf ,Saruhan (Fakir) ve sektörün lider birçok markasının üst düzey yöneticileri ile strateji ve dijital dönüşüm ekipleri katıldı.

Binlerce PlayStation 5 tehlikede: Sıvı metal sorununun önü alınamıyor

Oyun dünyasının devlerinden PlayStation 5’in ilk serilerinde kullanılan sıvı metal soğutma sistemi, konsol sahipleri için giderek büyüyen bir problem haline geliyor. Özellikle konsolların dikey konumda kullanılması, sıvı metalin yerçekimi etkisiyle …