İlk tur görüşmede ‘tehdit’ krizi… ABD ve İran masaya oturdu

ABD ve İran arasında nisan ayında Pakistan’da gerçekleştirilen ancak somut sonuç vermeyen görüşmelerin ardından, taraflar ilk kez dün İsviçre’nin Nidwalden kantonuna bağlı Bürgenstock kasabasında yeniden bir araya geldi. İslamabad Mutabakatı’nın geçen hafta imzalanmasının ardından gerçekleştirilen zirve ile birlikte 60 günlük müzakere süreci resmen başlamış oldu. ABD Başkan Yardımcısı JD Vance ile İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi ve Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf’ın katıldığı zirvede, başta Lübnan krizi olmak üzere henüz uzlaşma sağlanamayan konular masaya yatırıldı. İlk tur görüşmenin yaklaşık 80 dakika sürdüğü belirtilirken, Tasnim Haber Ajansı, İran heyetinin ABD Başkanı Donald Trump’ın ‘tehditleri’ üzerine görüşme yerini terk ettiğini öne sürdü.…